Analista de Marketing Jr./ Jr. Marketing Analyst
Takeda Pharmaceutical
São Paulo, São Paulo
há 9 dias
source : Emprego Justo

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Job Summary

Support the implementation of product strategies through the execution, development and monitoring of activities defined in the tactical plan, with the purpose of achieving the financial and strategic goals established for the brands in Brazil.

Responsibilities

1. Support the development of the strategy for products from the franchise to which he / she is related through participation in the development of the Annual Marketing Plan and analyses (and participation with support areas) of key process and result indicators (including data from audits and Market Research).

2. Support the achievement of goals through implementation, development and coordination of specific products from the franchise under the supervision of the Product Manager. (GI)

3. Support marketing managers in the process of implementing strategic activities defined in the Annual Marketing Plan through conducting activities and contacting / monitoring different areas.

4. Support marketing managers (product manager and product group manager) in controlling the (promotional) budget for products from the franchise he / she is related to, through the analysis and control of expenses based on planned amounts.

5. Support interns from the franchise he / she is related to through guidance in relation to key area processes and sharing best practices.

6. Ensure availability of supporting materials (promotional materials, articles, etc.) to the Sales Force through coordination of the production and approval process, contact with support areas (procurement, logistics, plant, sales management, etc.

and their availability for invoicing.

7. Support the implementation of the strategy from the franchise he / she is related to through support to interns in the development of materials along with advertising agencies, contact with such agencies, and identification of improvement opportunities.

8. Support marketing managers in the process of disseminating information through presentations to the sales force and internal clients, and also through coordinating the development of the cycle guidance and use of promotional materials.

Specific Knowledge

Knowledge on Office tools (Excel, Power Point and Word). Basic knowledge on pharmaceutical market audits (IMS, Close-up, etc.

Basic knowledge on marketing tools. Good communication and teamwork skills. Hands on and proactive on solving problems.

College Graduation

Field of study - Administration, Social Communication, Economy, Engineer, Pharmacy, Advertising and Marketing

Languages

English - Intermediate level

Spanish - No Required level

Work Experience (in years) - Between 1 to 2 years

Missão do cargo

Apoiar a implementação das estratégias dos produtos por meio da execução, desenvolvimento e monitoramento das atividades definidas no plano tático, com o intuito de alcançar os objetivos financeiros e estratégicos estabelecidos para as marcas no Brasil.

Responsabilidades

1. Apoiar no atingimentos dos objetivos por meio da execução, desenvolvimento e coordenação de projetos específicos de produtos da franquia sob a supervisão do Gerente de Produtos de Gastro Imuno

2. Apoiar os gestores de marketing no processo de implementação de atividades estratégicas definidas no Plano Anual de Marketing por meio de execução de atividades e contato / monitoramento com as diversas áreas

3. Apoiar os gestores de marketing (Gerente de Produtos e Gerente do Grupo de Produtos) no controle do orçamento (promocional) dos produtos da franquia ao qual está vinculado por meio da análise e controle das despesas com base nos valores planejados

4. Apoiar os estagiários da franquia ao qual está vinculado por meio da orientação em relação aos processos chave da área e compartilhamento das melhores práticas realizadas

5. Assegurar disponibilização dos materiais de apoio (materiais promocionais, artigos, etc) para a Força de Vendas por meio da coordenação do processo de produção e aprovação, contato com áreas de suporte (compras, logística, fábrica, administração de vendas e etc.

e disponibilização dos mesmos para faturamento

6. Apoiar a implementação da estratégia da franquia ao qual está vinculado por meio do apoio aos estagiários na elaboração de materiais em conjunto com agências publicitárias, contato com as mesmas e identificação de oportunidades de melhorias

7. Apoiar os gestores de marketing no processo de disseminação de informações por meio de apresentações para a força de vendas e clientes internos e também pela coordenação da elaboração da orientação de ciclo e utilização dos materiais promocionais

Conhecimentos Específicos

Ferramentas office (Excel, Power Point e Word) Conhecimento básico das auditorias do mercado farmacêutico (IMS, CloseUp, etc) Conhecimento básico das ferramentas de marketing Boa comunicação e trabalho em equipe.

Perfil 'mao na massa', proativo na solução de problemas.

Nível Superior Completo

Área de estudo - Administração, Comunicação Social, Economia, Engenharia, Farmácia, Propaganda e marketing

Idiomas

Inglês - Nível Intermediário

Espanhol - Nível Não Requerido

Full time

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