Propagandista Vendedor | Sales Representative
Takeda Pharmaceutical Company Limited
Recife, Brazil
há 5 dias

and that I agree with

Proficiency in local language is required

Job SummaryResponsible for managing the demand for Takeda products in his / her territory, establishing quality medical interviews that adhere to the company’s ethics and compliance rules.

Implement promotional strategies, identifying points of opportunity. Build solid relationships with internal and external clients.

Responsibly manage the resources made available to him / her.Responsibilities1. Guarantee the demand for products under his / her responsibility according to the established quotas.

2. Win medical prescriptions for products under his / her responsibility through quality interviews, applying SIS sales techniques and implementing marketing strategies, always adhering to Takeda's ethics and compliance rules.

3. Achieve high levels of knowledge on anatomy, physiology, pathology, products, competitors and strategy for products under his / her responsibility.

4. Responsible for proper management of the medical dashboard, aiming at correctly forwarding marketing actions, through the selection and maintenance of clients with the highest potential, number of contacts in the segment, productive work script, frequency and sequence, visit coverage, maintaining the registration information up to date.

5. Know the scenario and continuously monitor his / her results through the analysis of market information available, sharing diagnoses with his / her manager and proposing solutions.

6. Aim at self-development through training tools (courses, assessments, meetings).7. Work in synergy with peers from other business units, aiming at exchanging information and good practices, jointly focusing on the success of negotiations.

8. Keep effective, continuous communication with his / her manager and similar areas, using the iPad, email, mobile phone in compliance with the company policy, and meet deadlines for sending reports according to the guideline in force.

9. Provide counseling to interns and propaganda salespeople I.10. Provide support to the District Manager in administrative activities and planning of local events.

Specific KnowledgeComputer user skills (Office Package). Course in Sales Technique and Customer Care. At least 1year's experience as Propaganda Salesperson II or minimum 3years' experience working as a propaganda salesperson.

Know the pharmaceutical market where he / she operates. Knowledge on market analysis tools. Develop market analyses using the tools available at Takeda.

Preparation of an action plan based on the diagnosis from analyses of his / her segment.Academic DegreeCollege GraduationField of study -

Advertising and Marketing, Advertising and Marketing, Pharmacy, Administration, CommunicationMasters Post Graduate Degree -

DesirableField of Study - Marketing, Project ManagementLanguagesEnglish - Basic levelSpanish - No Required levelWork Experience (in years) -

Between 2 to 4 yearsObligatory Certifications - Drive LicenseMissão do cargoResponsável pela geração da demanda dos produtos Takeda em seu território, estabelecendo uma entrevista médica de qualidade e de acordo com as normas de ética e compliance da empresa, Implementar as estratégias promocionais definidas, identificando pontos de oportunidade.

Construir sólidos relacionamentos com os clientes externos e internos. Administrar de forma responsável os recursos que forem colocados a sua disposição.

Responsabilidades1. Conquistar o receituário médico para os produtos sob sua responsabilidade através de uma entrevista de qualidade aplicando as técnicas de venda SIS e implementando as estratégias de marketing, sempre em conformidade com as normas de ética e compliance Takeda.

2. Atingir elevados níveis de conhecimento sobre anatomia, fisiologia,patologia,produtos,concorrentes e estratégia dos produtos sob sua respopnsabilidade3.

Responsável pela adequada gestão do painel médico, objetivando o correto direcionamento das ações de marketing planejadas deve : Através da seleção e manutenção dos clientes de maior potencial,número de contatos do setor, roteiro de trabalho produtivo, frequência e sequência,cobertura de visita, manter as informações cadastrais atualizadas4.

Conhecer o cenário e monitorar de forma contínua os seus resultados através das análises de informações de mercado disponíveis, compartilhando com seu gestor seus diagnósticos e propondo soluções.

5. Buscar o auto desenvolvimento através das ferramentas de treinamento(cursos,avaliações,reuniões).6. Trabalhar em sinergia com os pares das demais unidades de negócio, visando troca de informações e boas práticas, direcionando esforços em conjunto para o êxito das negociações.

7. Manter uma comunicação eficaz e contínua com seu gestor e áreas afins.Utilizando o IPAD, email, celular conforme politica da companhia.

Cumprir os prazos para envio de relatórios de acordo com a diretriz vigente8. Prestar tutoria a estagiários e aos propagandistas vendedores I9.

Prestar suporte ao Gerente Distrital em atividades administrativas e planejamento de eventos locaisConhecimentos EspecíficosHabilidade como usuário em Informática(Pacote Office) Curso de Técnica de Vendas e Atendimento ao Cliente Experiência na função como Propagandista II a pelo menos 1 ano ou Mínimo 3 anos desempenhando função como propagandista vendedor.

Conhecer o mercado Farmacêutico onde atua Conhecimento das Ferramentas de análise de mercado Realizar Análise de mercado utilizando as Ferramentas disponíveis Takeda.

Elaboração de um Plano de ação baseado no diagnóstico das análises do seu setor.Formação AcadêmicaNível Superior CompletoÁrea de estudo -

Publicidade e Propaganda, Propaganda e Marketing, Farmácia, Administração, ComunicaçãoMBA / Pós Graduação - DesejávelÁrea de estudo -

Marketing, Gestão de ProjetosIdiomasInglês - Nível BásicoEspanhol - Nível Não RequeridoExperiênciaEntre 2 e 4 anosCertificações ObrigatóriasCNH

Base : Recife / PB

Região de atuação : Recife / PB e Maceió / AL

Full time

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